04 February 2008

SANG KELEMBAI HANYALAH TONG KOSONG



Siapa sebenarnya Sang Kelembai atau Zahrin Yassin untuk mempertikaikan kewibawaan Menteri Besar Selangor, di dalam blognya. Sebelum penulis menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh Zahrin, ada baiknya penulis menceritakan serba sedikit perihal insan yang mengelarkan dirinya sebagai Sang Kelembai ini.

Sebenarnya Zahrin ini hanyalah bekas seorang peon yang menjadi ahli UMNO hanya sekadar untuk mencari kepentingan peribadi yang akhirnya telah dipecat keahliannya. Disebabkan mentaliti seorang peon, beliau hanya boleh diibaratkan sebagai tong kosong yang gemar menjerit kesana-sini tanpa mempunyai sebarang isi.

Hari ini, di kala negara sedang menghadapi pilihanraya yang bakal diadakan tidak lama lagi, Zahrin akan cuba untuk menjadi kaki sibuk di kaki-kaki lima bangunan The Mall untuk mempromosikan website beliau yang sebenarnya hanya layak untuk dibuka oleh pengemar-pengemar cerita penglipur lara dan lawak sahaja.

Di kalangan ahli UMNO, Zaharin yang umpama melukut di kaki gantang ini bagaikan orang yang gila talak kerana setelah dipecat dari UMNO. Beliau sebenanya mahu mencari perhatian dan berharap agar ada tawaran untuk membawa beliau kembali ke dalam UMNO.

Setiap kali berlangsungnya ‘funtion’ UMNO si Zaharin pasti akan mendebengkan muka kononnya popular bertaraf cendiakawan.

Tidak dilupakan, si peon ini juga mempunyai seorang kekasih hati yang mempunyai perangai lebih kurang sama dengannya. Kalau tak silap kekasihnya itu merupakan seorang bekas ahli puteri UMNO dari Langkawi yang dikenali sebagai Emi.

Kami sedang dalam proses untuk menyiapkan fakta lengkap berkenaan Emi ini untuk didedahkan kepada umum sedikit masa lagi. Buat si Zaharin, jangan jadi terlalu bangang walaupun diri sudah sedia bangang.

Berbalik kepada isu yang dibangkit, sebenarnya Zaharin hanya memutar-belitkan fakta yang memang telah diketahui umum, dimana kita sepatutnya memilih calon yang benar-benar berkelayakan tanpa mengira parti. Dan yang pasti UMNO/BN akan meletakkan calon yang mampu untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan baik dan cemerlang.

Untuk pilihanraya akan datang UMNO Selangor dijangka sekali lagi akan memperolehi mandat dari rakyat kerana calon-ccalon yang bakal diturunkan adalah terdiri dari mereka yang berkaliber. Rakyat Selangor yang bijak sudah pasti akan memberikan kemenangan yang besar untuk kesemua calon ini.

UMNO Selangor juga dijangka akan mengugurkan beberapa nama yang tidak menunjukkan ‘track rekod’ yang cemerlang kerana apa yang penting ialah kebajikan rakyat dapat dibela dan terjaga. Walaupun yang demikian ini bukan bermakna UMNO Selangor mengunakan kaedah ‘trial dan error’, apa yang dititik beratkan adalah kebajikan rakyat dapat terus diutamakan.

Dr Khir selaku Menteri besar telah menegaskan, calon yang telah menang tapi tidak membantu dan menjaga kebajikan rakyat akan digugurkan. Yang akan dipilih adalah terdiri dari mereka yang benar-benar berkelayakan dan meletakkan agenda rakyat sebagai keutamaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...