19 April 2008

NADESWARAN DIGESA UNTUK MEMOHON MAAF






Isu mengenai salahguna kuasa yang dilaporkan oleh wartawan akhbar The Sun pada 16 April yang lalu, dilihat sedikit kecoh sejak beberapa hari ini. Beberapa laman blog dilihat begitu bersemangat untuk memainkan isu ini saban hari bagi meraih minat pembaca dan pengunjung setia laman-laman blog.

Hasil dari laporan yang diberikan itu, Badan Pencegah Rasuah (BPR) telah melakukan siasatan bagi membuktikan kesahihannya. Difahamkan juga, WSFFM telah memberikan sepenuh kerjasama semasa siasatan dilakukan, disamping menyediakan semua dokumen dan maklumat yang diperlukan. Hasil siasatan awal yang dilakukan, didapati tidak wujud sebarang penyalahgunaan kuasa seperti yang di dakwa oleh Nadeswaran (penulis artikel tersebut).

Oleh yang demikian seandainya Nadeswaran merupakan seorang yang bermaruah dan bertanggungjawab, beliau seharusnya tampil untuk memikul sepenuhnya tindakan yang dilakukannya. Namun penulis yakin Nadeswaran bukanlah seorang lelaki yang 'GENTLEMAN', kerana dengan mengakui kelemahan dan kesilapan itu ego yang ditatang selama ini, bakal jatuh berkecai ke bumi. Tambahan pula kesilapan beliau dalam melaporkan isu ini telah disangkal bersama-sama bukti oleh WSFFM ini.

Adalah suatu yang amat memalukan, apabila segelintir dari rakan-rakan wartawan mentertawakannya apabila melihat dirinya dibelasah teruk oleh Yayasan Sukan Wanita, lantaran dari percubaannya untuk mengaib dan menghina yayasan ini. Sudahlah percubaan yang dilakukan tidak berjaya dan yang lebih memalukan, apabila yang membelasah beliau ialah terdiri daripada mereka yang bergelar wanita. Sungguh memalukan.

Bagi mereka yang bongkak dan mempunyai tahap keegoaan yang tinggi seperti Nadeswaran, perkara ini benar-benar menggangu dan merungsingkan jiwanya. Nasihat penulis kepada Nadeswaran, ialah untuk mengambil cuti buat seketika bagi menenangkan fikiran dan melupakan perkara ini. Andai tidak, penulis takut Nadeswaran bakal mengalami kecelaruan minda yang teruk dan berkemungkinan akan menyebabkan beliau menjadi gila.

Apabila meneliti tulisan beliau, penulis merasakan beliau adalah seorang yang kuat berfahaman 'ortodoks' yang melabelkan wanita sebagai kaum yang lemah dan tidak perlu diberikan kebebasan yang sama seperti kaum lelaki. Berkemungkinan juga Nadeswaran merupakan salah seorang pengemar filem-filem tamil lama yang sering dilakonkan oleh Kamal Hasan, Rajinikanth, Prabhu Deva, Raadhika, Manoramah, Seri Dewi dan sebagainya (sekadar menyebut beberapa nama).

Ini kerana filem-filem yang dilakonkan oleh mereka ini, acapkali meletakkan wanita di tempat yang tidak sepatutnya. Mereka sering mengambarkan wanita sebagai golongan bawahan yang hanya berfungsi sebagai medium penghasilan anak, menyediakan makanan dan sebagainya. Oleh itu sedikit sebanyak beliau mungkin telah terpengaruh dengan intipati filem-filem tersebut. Sedangkan di alaf ini, wanita dilihat telah setanding dan adakalanya melebihi pencapaian lelaki dalam sesetengah hal.

Penulis juga ada menerima beberapa maklumbalas yang dikirimkan melalui e-mail yang menceritakan perihal Nadeswaran yang merupakan 'kaki mabuk'. Pengirim e-mail tersebut mengatakan, ia disebabkan kerana Nadeswaran masih lagi dihantui oleh peristiwa kemalangan yang menimpa anaknya pada tahun lepas. Beliau dilihat sering menyalahkan dirinya kerana merasakan dirinya telah GAGAL untuk menjaga keluarganya.

Oleh itu tabiat 'MINUM' ini dilihat sebagai jalan penyelesaian bagi dirinya untuk terus melupakan sejarah hitam itu. Demikianlah menurut pengirim e-mail tersebut yang enggan mendedahkan indentitinya.

Dimasa yang sama penulis juga berpendapat, Nadeswaran hanyalah merupakan 'kambing hitam' yang digunakan untuk oleh orang-orang tertentu untuk menjatuhkan kredibiliti Azalina. Di sebabkan UMNO bakal menghadapi pemilihan pada hujung tahun ini, maka proses untuk menjatuhkan Azalina telahpun mula digerakkan.

Umum mengetahui, Azalina adalah seorang yang sering memberikan komitmen yang tinggi apabila diamanahkan untuk melaksankan sesuatu tugas. Dengan kredibiliti dan pencapaian ini, adalah sukar untuk meyakinkan perwakilan UMNO untuk tidak mencalonkan Azalina.

Maka mereka merasakan, jalan yang terbaik adalah dengan menyebarkan seribu macam cerita fitnah bagi merosakan peluang Azalina untuk terus mempertahankan kerusi Ahli Majlis Tertinggi UMNO. Dalam dunia yang serba moden ini, pelbagai taktik dan teknik akan digunakan oleh mereka-mereka yang berkepentingan bagi memastikan nawaitu mereka berjaya.

Penulis difahamkan juga, mereka-mereka yang 'KECEWA' juga dilihat sedang mengatur seribu macam strategi bagi memastikan kekuatan Azlina dapat dihancurkan. Nawaitu mereka hanya satu, andai permintaan mereka tidak dipenuhi, maka Azalina harus bersedia untuk menepis seribu macam tohmahan dan dakyah yang dirasakan dapat membunuh 'karier politik' Menteri Pelancongan ini.

Inilah 'barah' yang sering menghantui UMNO khususnya dan orang Melayu amnya. Perasaan hasad dengki yang bertali-arus sering menjadikan UMNO dan orang Melayu lemah yang akhirnya akan menghancurkan bangsa itu sendiri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...