06 October 2008

Satukan Umat Islam: UMNO Dengan PAS Perlu Bersatu



KEGAGALAN MEMBENTUK KERAJAAN 16 SEPTEMBER

`Macam Wanita Bersalin Songsang' - Husam Musa



PASIR PUTEH - Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa menyifatkan usaha pembentukan kerajaan baru pakatan pembangkang yang gagal dilaksanakan seumpama wanita mahu bersalin tetapi menghadapi masalah kandungan songsang.

Menurut beliau, kerajaan baru itu tetap akan dibentuk tidak lama lagi dan pakatan pembangkang sedang berusaha untuk memastikan ia berlaku.

"Situasinya adalah seperti wanita akan bersalin tetapi susah kerana kandungannya songsang tetapi akan tetap bersalin, yang penting bagi doktor memastikan keselamatan bakal anak dan ibunya terjamin.

"Peringkat sekarang, kita tengah letak minyak selusuh di atas perut ibu supaya cepat dan mudah bersalin dengan penuh selamat," katanya.

Mengulas dakwaan pembentukan kerajaan baru tetapi tidak menjadi kenyataan, Husam berkata, ia tetap akan berlaku dengan segala persiapan asas dan teknikal telah lengkap termasuk sasaran menarik Ahli Parlimen menyertai pakatan pembangkang cuma menanti masa yang sesuai.

Sumber Utusan Malaysia.

Komen:

Apakah maksud tersirat di sebalik kenyataan Husam ini? Apakah Husam mahu memberitahu kegagalan pakatan pembangkang membentuk kerajaan pada 16 September akibat daripada `hubungan songsang' pemimpin tertentu sehingga sukar untuk membentuk kerajaan dan jika pakatan pembangkang mahu merealisasikan impian ini pemimpin tersebut perlu disingkirkan?

Apakah Husam juga mahu memberitahu pemimpin yang bersih daripada skandal hubungan songsang seperti Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat atau Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sahaja yang layak untuk memimpin pakatan pembangkang memerintah negara ini?

Apa pun maksud tersirat Husam hakikatnya pakatan pembangkang yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim telah gagal membentuk kerajaan pada 16 September seumpama `wanita yang bersalin songsang susah untuk melahirkan anak'.

Untuk menjadi pemimpin nombor satu negara, kebolehan bercakap dan berpidato sahaja tidak mengcukupi kerana seseorang pemimpin itu perlu mempunyai akhlak dan moral yang tinggi.

Memerintah dengan cara menyogok bukan sahaja tidak beretika malah bertentangan dengan agama Islam.

Husam tentu sedar Pas kini sudah terbahagi kepada dua puak. Satu puak yang pro kepada Anwar manakala satu puak lagi mahu Anwar disingkirkan. Ahli-ahli Pas diakar umbi tidak senang Pas menjalinkan hubungan songsang dengan DAP kerana DAP terang-terangan menentang penubuhan negara Islam.

Ahli-ahli Pas tidak senang apabila pemimpin mereka meletakkan syarat apabila mahu bermuzakarah dengan pemimpin UMNO sesama Islam mengenai masa depan umat Islam di negara ini tetapi tidak ada syarat apabila mahu bekerjasama dengan DAP.

Puak yang mahu Anwar disingkirkan kecewa kerana mana mungkin Pas dan DAP dapat bekerjasama membentuk kerajaan bersama PKR kerana perbezaan ideologi mereka ibarat langit dengan bumi. Ahli-ahli Pas sehingga hari ini tidak dapat melupakan kenyataan Karpal Singh `langkah mayat beliau dahulu jika Pas mahu menubuhkan negara Islam'.

Hari ini ketuanan Melayu telah dicabar, hak keistimewaan Melayu dipertikai, hak sama rata semua kaum, forum terbuka membicarakan agama Islam, Bahasa Malaysia bukan lagi bahasa rasmi dan selepas ini apa lagi.

Kesimpulannya, demi menyelamatkan masa depan umat Islam di negara ini sudah tiba masanya Pas perlu bergabung dengan UMNO menjadi parti Melayu yang terkuat di negara ini. Tinggalkan DAP dan singkirkan pemimpin yang ada rekod `hubungan songsang'.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...

INFO TERKINI:

FAIZAL ZAKARIA TANDING KETUA PEMUDA UMNO - MUKTAMAD

RUJUK >> http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...