25 June 2008

PENULIS YANG MELACURKAN HASILNYA UNTUK DUIT

Photobucket

RPK satu nama yang tidak asing di kalangan blogger negara ini. Kebanyakkan tulisan yang di hasilkan adalah bertujuan untuk mengkritik kerajaan dan melemparkan pelbagai tuduhan bagi melemahkan intergriti kerajaan pimpinan Pak Lah.

Dua hari lepas, RPK kembali membuat onar dengan menerbitkan akuan bersumpahnya bagi memfitnah isteri kepada Najib Tun Razak. Setelah percubaannya untuk menjatuh Najid gagal, dia beralih arah pula kepada Rosmah, kerana isteri Timbalan Perdana Menteri itu adalah sasaran yang mudah (easy target).

Setelah pilihanraya umum berlalu, dia yang semakin di lupakan harus melakukan 'come back' untuk mengelakkan namanya terus terkubur. Untuk membolehkan laman blognya terus menjadi tatapan, maka satu isu yang besar dan dapat menyakinkan khalayak harus di buat.

Jalan terbaik ialah dengan mengunakan isu Najid dan Altantuya. Persoalannya mampukah isu itu untuk ‘meletup’ seadainya tanpa sebarang dokumen sokongan. Penyelesaiannya RPK mencuba nasib dengan memberikan akuan bersumpahnya sebagai sokongan kepada tuduhannya.

Persoalanya, apakah akuan bersumpah itu boleh di guna pakai? Sedangkan menurutnya, dia hanya memperolehi isu itu melalui 'sumbernya'. Atau dalam bahasa mudah RPK hanya mendengar isu ini dari cerita orang (hearsay).

Seandainya kita berpegang kepada cerita orang, pelbagai cerita dan isu boleh di ketengahkan. Contohnya RPK sendiri pernah di cerita orang sebagai paderi melayu. Anaknya juga pernah di katakan mengamalkan seks bebas (bohsia) dan tidak bermoral.

Tapi itukan hanya cerita orang. Masakan boleh di jadikan bukti di dalam mahkamah. Mulut orang mana boleh di tutup. Kita sendiri mendengar pelbagai cerita setiap hari, namun bukan semua boleh dipercayai.

Atau RPK cuba mengambil kesempatan di atas ketelusan mahkamah ketika ini dengan menjadi hakim walaupun kes ini masih di bicarakan. Mungkin juga beliau bercita-cita menjadi Lingam versi baru untuk mempengaruhi hakim dalam membuat keputusan.

Di satu sudut lain, RPK sedar seandainya dirinya di tangkap, cita-citanya untuk memperbesarkan isu ini akan menjadi kenyataan. Benar atau tidak isu yang di tulisnya adalah persoalan yang kedua. Apa yang penting imej dan kredibiliti Najib di calarkan.

Ini kerana, seandainya di bicarakan, ia akan akan mengambil masa yang lama untuk di selesaikan. Dan lagi setiap kali di panggil ke mahkamah, dia bakal mendapat publisiti percuma dari media tempatan.

Itulah hasrat hatinya yang sebenar, menburukkan imej Najib dan UMNO, di masa yang menjadikan UMNO terus parah di mata masyarakat.

Yang mana kedua-duanya akan memberikan kelebihan dan 'mileage' kepada diri dan blognya. Sungguh licik percaturan RPK dalam mempromosikan dirinya.

Logiknya, seandainya benar RPK yakin dengan kebenaran ceritanya, mengapa tidak di hebahkan semasa pilihanraya yang lalu? Bukankah itu masa yang paling sesuai untuk menjatuhkan kerajaan.?

Mengapa harus tunggu sehingga pilihraya umum berlalu? Maka nyatalah akan niat jahat si RPK yang tersurat di sebalik akuan bersumpahnya itu.

Dari kalangan teman sealiran, penulis di fahamkan 'budak jambu' Anwar Ibrahim ini telah di bayar dengan jumlah yang besar untuk meneruskan usaha memfitnah pemimpin tertentu di dalam UMNO.

Dengan sejumlah wang yang diberikan, siapa sahaja sanggup beliau jatuhkan dan naikkan. Inilah yang di namakan 'penulis pelacur' yang melacurkan bidang penulisan bagi menagih keuntungan. Tuduhan ini ada asasnya, kerana tanpa kerja dan pendapatan tetap adalah mustahil seseorang itu mampu untuk 'survive' di zaman ini.

Lainlah beliau mempunyai mesin memproses duit di rumah, atau bapanya meninggalkan harta puluhan juta buat dirinya. Atau di belakang rumahnya mempunyai gua harta karun si Ahmad Albab, hingga membolehkan dirinya menyara keluarga tanpa bekerja.

Dan masakan RPK seorang lelaki yang dayus yang makan hasil dari sumber bini. Tetapi penulis berkeyakinan beliau bukan tergolongan dari golongan itu. Maka cakap-cakap yang mengatakan beliau sebagai 'penulis pelacur' ada asasnya.Benar atau tidak kata-kata itu, biarlah pembaca yang menilainya secara logik.

Namun, RPK bukanlah 'one men show' pasti ada dalang di sebalik wayangnya ini. Andai di lihat secara halus, objektifnya hanya satu, iaitu menjadikan UMNO terus lemah dan berpecah.

Dengan lemahnya UMNO akan memudahkan laluan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri. Dan lagi seandainya Anwar berjaya di nobatkan sebagai Perdana Menteri, akan membolehkan beliau terus menerima habuan seperti yang pernah di terimanya ketika Anwar menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri suatu ketika dahulu.

Kesimpulannya, untuk meletakan RPK sebagai seorang penulis hebat yang menulis untuk kepentingan rakyat tiada asasnya. Jiwanya bukan untuk mencari kebenaran tetapi untuk mencari keuntungan diri sendiri semata-mata.

Buat pembaca yang bijak, baca boleh percaya jangan......

58 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

Satu analysis yang baik. Sebenarnya Mak Cik pun risau dengan perkembangan ini. Orang Melayu semakin terpecah belah dan UMNO semakin diburuk burukkan.

Yang terbaru ini RPK buat hal lagi. Tak habis habis dendam kesumat dengan Najib, Rosmah dan UMNO. Sayang sangat dia dengan Altantuya itu. Sanggup masuk keluar penjara kerana dia.

Biarlah kes ini diketengahkan secepat mungkin dan diketahui kesudahannya..supaya kita dapat tumpukan perhatian kepada hal hal yang lebih berfaedah dan banyak menafaatnya kepada semua, InsyaAllah.

Anonymous said...

jadi bagi peluang

Anonymous said...

Tidak Hilang Melayu di dunia. Malangnya Melayu sekarang cium keris pun minta maaf.

Anonymous said...

Nak percaya pun tak boleh tapi tak percaya pun masalah..... ...

mungkin RPK mengeluarkan kenyataan sebegitu atas sifat seperti kebanyakan kita yang masih banyak persoalan tak terjawab dalam kes pembunuhan itu.
Cumanya beliau lebih berani kerana ada bukti kukuh sedangkan kita cuma mengetahui sesuatu tak betul tetapi tiada keterangan yang sahih....... .

contohnya ;

1. Disahkan si mati dibunuh (mungkin ditembak) dan kemudian diletupkan dengan C4, tetapi tidak pernah dipersoalkan siapa yang tembak dan siapa yang pasang C4.
2. Kalau diletupkan dengan C4 dan barangan itu terkawal, dari sumber mana tertuduh mendapatkan C4 tersebut ?
3. Tertuduh pertama dan kedua adalah ahli UTK yang mana mereka ini menerima tugas tanpa soalan balas. Kenapa ketua mereka ini tidak pernah dipanggil untuk memberi keterangan kepada mahkamah ?
4. Kenapa wujud perubahan senarai hakim, barisan pendakwaan, peguambela dan sebagainya sejak kes ini dibicarakan ?
5. Disebut bahawa rekod kemasukan si mati dan rakan-rakan telah terpadam dari Jabatan Imigresen, tetapi tidak pernah disebut dalam mahkamah.

Selain itu banyak lagi persoalan yang bermain di fikiran tapi langsung tiada tanda untuk mendapat jawapan..... ......

Anonymous said...

Nmpk mcm penulis asal mel ini bijak, tapi kenapa hanya dibongkar
penulisan rpk shj? kenapa bukti sedia ada dan konpirasi yg berlaku
antara baginda dan najib tidak dibongkar sama?

heh he....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Siapapun penulisnya, mari kita bincang sikit dari segi hukum syarak.

Secara zahirnya, keberanian RPK membuat statutory declaration (SD) kerana beliau sangat yakin akan bukti yang beliau ada such as the PM & beloved son in-law + one of the Rulers are aware of this. Bermakna, beliau boleh pin point orang2 yang tahu dengan mendalam. Menurut hukum Islam, pendakwa kena bawakan bukti. So RPK kena bersedia dengan bahan bukti. (Malangnya Malaysia tidak mengamalkan sistem Islam, jika sistem Islam terlaksana, mudah mengurus orang mcm RPK. Dia menuduh, dia kena bawakan bukti jika tiada pengakuan dari yang dituduh. Jika dia gagal mengemukakan bukti, dia akan dikenakan hukuman. Jika menurut sistem Kufur, kalau ada bukti pun boleh diputar-belitkan untuk menjaga kepentingan pihak-pihak tertentu)

Pemikiran audience cuba diserabutkan dengan melakukan character assassination ke atas RPK. Method biasa yang dilakukan ramai orang untuk mendiskredit orang2 yang tidak disukai spt: paderi Melayu, anak RPK bohsia, makan duit bini dsb. Jika ada pengakuan dari RPK akan apa yang didakwa sekalipun yang membawa makna RPK mengesahkan dakwaan itu, ia tetap tidak boleh dikaitkan dengan perbuatan RPK membuat SD akan kes Altantuya. If RPK needs to be councelled as a Muslim if he ever confirmed whatever allegations, yes someone should do it but not to confuse people with Altantuya's case. Kes Altantuya adalah kes berasingan. Mengelirukan pembaca dengan dakwaan RPK + perilaku RPK sebagai manusia biasa menunjukkan penulis mempunyai hidden agenda, i.e. to cloud people's judgement. Jika RPK salah, tegurlah dalam kes yang dibawakannya sahaja dan tidak mengambil isu lain yang tiada kaitan dalam perbincangan.

Mengaitkan isu membunuh karier politik Najib untuk menaikkan Anwar juga adalah keterlaluan. Apa jua niat Anwar spt nak jadi PM or whatever, ia tidak ada kena mengena dengan kes Altantuya. Anwar tidak sepatutnya dikaitkan dengan kes Altantuya kecuali ada bukti kukuh penglibatannya dalam hal ini. Rakyat mahu kes Altantuya diadili. People want justice. It has nothing to do with anybody's political mileage. Again, penulis sengaja mengelirukan pembaca dan cuba melakukan propaganda agar minda pembaca akan beralih pada isu pokok spt siapa yang ''have access' to C4, kenapa tidak question big boss pada UTK - kepada memburukkan pembangkang.

Jika hendak menegur pembangkang, Anwar atau siapapun - kenapa mesti mengaitkan RPK sebagai jambu anwar, penulis upahan dsb? apakah yang dicari? kebenaran atau hanya mahu melakukan yet another episode of character assassination?

Siapakah sebenarnya penulis upahan? RPK atau ?????

CM - Pernah jadi mangsa character assassination & pernah dituduh penulis upahan.

Anonymous said...

Hanya pelacur yang bergelumang dengan ghairah dan berahi hidup untuk kesenangan yang mengenali pelacur,

atau kadangkala ada juga pelacur yang cemburu dek kesenangan,

kehebatan atau kesempurnaan orang lain menggelar orang lain yang tidak sepertinya sebagai pelacur!!!

Entahlah?

Anonymous said...

umpama katanya sipenulis asal.
"Buat pembaca yang bijak, baca boleh percaya jangan...... ."

p/s...hehehe. . bijaklah menilai berita 'sipenulis asal' ini..

Anonymous said...

Yes... Itulah bezanya antara penulis dan tukang tulis. Penulis melontarkan idea dari fikirannya dan mengambil kira apa yang berlaku di sekelilingnya diterima melalui pelbagai media diterjemahkan ke dalam penulisan. Tukang tulis umpama sesuatu yang digerakkan oleh bateri berkuasa 1.5 volt sebanyak 3 biji, atau mempunyai spring yang boleh dipulas untuk menggerakkannya dua tiga langkah.
Input untuk penulis adalah fakta dan idea sementara tukang tulis pula memaparkan apa yang telah diaturcarakan terlebih dahulu.

Dalam memberi komen, kebiasaannya penulis akan menjawab hujah terdahulu dan kemudiannya menegaskan hujahnya sendiri sementara tukang tulis lebih kepada memburukkan pemberi hujah pertama. Sebab itu dalam setiap perbincangan sering diseru supaya komen tentang idea bukannya pemberi idea.

Dalam kes ini. RPK dah keluarkan hujah beliau. Apa yang perlu dilakukan sekarang adalah hujah untuk menangkis hujah beliau bukannya mengaitkan RPK sebagai paderi melayu dan anaknya sebagai bohsia dan sebagainya.

Anonymous said...

Kepada Melayuangkat,

Takkanlah Mak Cik hanya nak kes ini "ditutup" secepat mungkin aje... Tentang kebenaran tak minat ke???

Anonymous said...

HOI! u sudah makan terlalu banyak najis ke? tolonglah buka mata anda dan gunakan minda anda untuk membuat keputusan sewajarnya atas pihak mana yg betul dan pihak mana yg salah! Jgn jadi hasil melayu UMNO yg sebodoh umpama sakai UMNO!

Anonymous said...

Tajuk article ini pun dah berbau "busuk" apatah lagi isi kandungannya. Secara logik, RPK tak mungkin "membunuh diri" secara "bodoh" seperti penulis2 yang pro-UMNO.

Orang yang berani utk menegakkan kebenaran sahaja yang boleh buat seperti mana RPK buat. Alhamdullillah ada juga umat Islam yang berani menentang mungkar! Allahu Akbar!!

Anonymous said...

Sekiranya Saudara Anwar naik, kamu orang pertama di sula oleh Anwar kerana penulisan kamu yang jijik. Siapa pelacur ? Berapa kamu dapat untuk menulis artikel seburuk ini?

Anonymous said...

ada batu bacang ngan najib ke?

Anonymous said...

Share la komisyen tu sikit

Anonymous said...

kalaulah benar RPK membuat SD based on hearsay, Rakyat akan faham. tapi jika sebuah kerajaan or rejim umno/bn membohong Rakyat mengenai pembatalan indelible ink pada 12th GE is oso base on hearsay finally is was disclose ! ini pulak dibantu oleh IGP Musang & AG Guni Petai..... kakakakakaka... ini memang satu pakatan rejim yang sangat utamakan wang sogokan & kenaikan pangkat ke Tun ship ! apa lagi? ini lah teruk dari melacurkan diri mereka !

Anonymous said...

It looks to me that Warisan Bonda himself is more of a 'penulis pelacur.'

RPK is definitely far more intelligent and wiser than Warisan Bonda.

Tristan said...

Oh my gosh! This show how shallow this blogger is.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Mengapakah akhbar utama tidak mempersoalkan kandungan akuan berkanun itu?
Mengapa pihak polis belum mengeluarkan kenyataan lagi?
Sudahkah nama-nama yang dinyatakan disiasat?

lanbelang

Anonymous said...

Pergi mampus lah kau!!

Anonymous said...

Whether what RPK said is right or wrong, only time will tell. He's willing to risk going to jail for his SD. Well he might not act alone, but u gotta give it to him for his guts. None of u guys r willing to risk it for what u think is right. I know I won't risk it. Will u?

One last word, bravo RPK. We need ppl like u to check & balance the government ... be it BN or PR!

Anonymous said...

Takkan hilang Melayu angkat bakul di dunia. Angkat brader, angkat.

Anonymous said...

Apalah yang kita harapkan (what do we expect) dari penulis yang menggunakan khidmat "SuckMyLolly" sebagai designer blognya?

Kalau RPK salah pun dalam hal ini, kenapa saudara/ri penulis nak 'join the bandwagon'? Nak publisiti murahan macam yang dikecam juga ke? Berastaghfar lah or are you a Muslim to begin with?

Anonymous said...

Hehehe... tulisan ni pon macam dapat ganjaran jerr....

AzmiMusCat said...

Just a pure but silly question..

Why the names implicated in the 'whatever' RPK wrote didn't come forward & sue his bloody ass off...already more than a week...but nothing come from their side ...

What are they afraid of, THE TRUTH ...Someone pulled that trigger & bombed that person ... WHO IS IT ??
The world want to know

Anonymous said...

Find yr own creative news... don't ride on others...

Nothing to discuss and pretend to be clever about the issue...

Let them handled it ... we/you are nobody ... unless you want to be awarded PJK ..if you are not Dato / Datin already

Goostee said...

Warisan Bonda,

RPK membuktikan kebenaran maklumatnya melalui Pengakuan yang dibuatnya secara "bersumpah". Tapi, kalau tuduhan nya meleset, mengapa tidak Rosmah, Najib dan Pak Lah juga menafikan tuduhan RPK itu secara "bersumpah" ?? Siapa sebenarnya yang melacur, ni ???

Anonymous said...

Buat pembaca yang bijak, baca boleh percaya jangan......

see? in other words

pembaca bijak = baca boleh, percaya jangan

pembaca bodoh = baca dan percaya

this article is intended for bodoh audience

Anonymous said...

LANCIAU KAU LA !!! PALUI !! BINATANG PELACUR KEPADA BAPA AYAM !!! KAU PELACUR ! UMNO BAPA AYAM !! BODOH CAU CI BAI OTAK PALUI ! HAM KA CHAN ! KAN NI NA BO ! BUTA PUNAY KANU RANG! ITU ROSMAH PIGI LONDON SHOPPING SAMPAI PULUH PULUH RIBU ! TAPI DIA PAKAI DUIT DIA KA???!!??? DIA MASUK AKUAN NAJIB !!! BOSDOH !!!!!!! UMMO LANCIAO LAR KAU !!!!!

Anonymous said...

warisanbonda.. jealous ke kami semua sokong SIR RPK?
warisanbonda.. salah seekor anjing UMNO ke?
warisanbonda.. sedap ke jilat PAK LAH?
warisanbonda.. berapa ROSMAH bayar?
warisanbonda.. sekolah sampai darjah 6 ke?
warisanbonda.. mangsa ajaran hadhari ke?
warisanbonda.. dah sembahyang ke?
warisanbonda.. PTUI!

Anonymous said...

ini memang budaya rejim umno:
pembatalan indelible ink pada 12th GE juga base on hearsay juga. tapi yang peliknya, EC Chairman Rashid Shit, IGP Musang Hasan & AG Guni Petai sudi membuat pembohongan bahawa memdapat amklumat & penangkapan beberapa suspect & rampasan 'ink' demi membatalkan penggunaan ink pada GE !
if RPK base on hearsay buat SD, rakyat faham. tapi Pegawai tertinggi membuat pembohongan.... utk apa? pastinya utk Tun ship & WANG !

Anonymous said...

saya yakin dan percaya akan kenyataan RPK kerana beliau berani membuat pertanyaan-pertanyaan secara logik. Kerana sampai hari ini kes yang dijalankan di makhamah tak pernah ungkit secara terbuka semua fakta2 untuk melengkapi ruang pertanyaan yang disebut oleh RPK. Ini bukan terlibat dengan soalan perkauman yang sering dijadikan topik utama perjuangan ala BN/UMNO.

ShotInTheDark said...

Senang je cerita kalau Datuk Seri Najib dengan Datin Seri Rosmah nak bersihkan nama. Saman je RPK dalam mahkamah, buat saman malu. Kalau Datin Seri Rosmah tak bersalah, nak takut apa, sebab, kalau tak bersalah, manakan ada apa-apa bukti pun.

Berani kerana benar....

Anonymous said...

JGN salahkan RPK, Di zaman sekarang orang Melayu rasa merekalah bangsa yang bagus, lihatlah berapa angkuh anak-anak kita, walaupun diberikan macam macam peluang, tapi kita cari pasal dengan bangsa lain aje, gelar orang lain Indon, Bangla dan rasa iri hati dengan bangsa lain, kitalah bangsa racist di dunia ini tapi task sdear diri. semua orang tak senonoh, kita harus lihat sejarah kita dulu, tanpa bangsa lain di Malaysia, kita tetap mundur, jangan mudah lupa, saya rasa sedih bila baca blog yang sentuh kaum lain.

Anonymous said...

Kalau RPK salah,dia akan terima padahnya dan kalau RPK betul Rosmah dan Najib akan terima padahnya dan rakyat Malaysia beruntung kerananya.Soal 'penulis pelacur'tak timbul kerana risko yg diambil oleh RPK adalah terlalu besar,lagi pun kalau apa yg didakwaanya tidak benar dan tanpa bukti,mustahil RPK tidk memahami apa boleh berlaku terhadapnya.Polis,AG dan Hakim beliau cukup faham siapa mereka.

Tapi meneliti dari tulisan ini,yg kita tahu kepentingan siapa kah gerangannya.Kita lebih percaya tulisan ini yg lebih sesui utk dipadankan dgn tajuk di atas.

Anonymous said...

What a load of crap that you are posting here! You are obviously an UMNO dog and is spreading nonsense to misguide people who read your blog.

Come on, if you are really true to your words, dare yourself to use your real name- give us your NRIC and address, as what our champion Raja Petra has done, so that readers can verify for themselves on your stand. Don't just hide behind anonymity like an arse...

UMNO stands for corruption and the rakyat knows it. Bodowi is a no-good leader who's more interested in sleep and Jeanie than running the country, while Najib and Rosmah are terrorists at best. Raja Petra, on the other hand, is the true champion of Malays and the country as a whole.

Anonymous said...

Kau lebih buta dari orang buta lah!

Anonymous said...

Salam hormat,

BUKTI AKAN DIDEDAH DI MAHKAMAH - Raja Petra

KUALA LUMPUR, 28 Jun: Pengendali laman web Malaysia-today.net berkata, beliau akan mendedahkan segala bukti yang dinyatakan dalam akuan berumpahnya berkaitan pembunuhan Altantuya Shariibuu semasa perbicaraan berlangsung kelak.

Bagi beliau, mendedahkan segala bukti yang ada dimahkamah lebih penting dari menjawab segala kenyataan yang dibuat oleh pelbagai pihak sekarang.

Raja Petra turut memberikan alasannya yang tidak melaporkan dakwaan terbarunya itu kepada polis.

Beliau berkata tindakannya itu disebabkan laporan yang pernah dibuatnya pada tahun 2002 tidak diambil apa-apa tindakan oleh pihak polis, bahkan mendakwa dipukul oleh seorang pegawai polis – oleh itu, beliau tidak yakin lagi untuk melaporkannya kepada polis.

Kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Shah Alam ketika ini bertambah hangat dengan akuan berkanun yang dibuat oleh Raja Petra Kamarudin pada 18 Jun 2008 yang lalu.

Dalam akuan tersebut Raja Petra menyatakan;

* Rosmah Mansor isteri Najib merupakan salah seorang daripada tiga individu yang ada di tempat kejadian. Dua orang lagi ialah Leftenan Kolonel Aziz Buyong (pakar letupan C4 – orang yang bertanggungjawab meletakkan C4 pada tempat-tempat tertentu badan Altantuya, dan isteri Aziz, yang juga pengawal peribadi Rosmah.

* PM Abdullah ada menerima laporan bertulis dari pihak perisikan tentera dan beliau menyerahkan laporan tersebut kepada menantunya untuk disimpan dengan selamat.

* Seorang Sultan juga telah dimaklumkan mengenai perkara tersebut dan menyedari tentang tuduhan berkenaan. Dalam akuan tersebut, nama-nama seperti Rosmah Mansor (isteri TPM), Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, dan Khairy Khairy Jamaluddin disebut dengan jelas. Malah Rosmah dikaitkan secara langsung dalam pembunuhan tersebut.

Dalam perkembangan berkaitan, polis mengesahkan telah mengambil keterangan daripada Khairy Jamaluddin, Rosmah dan dua individu lagi yang dikaitkan dengan kes ini, seperti yang dinyatakan dalam akuan Raja Petra, iaitu seorang yang didakwa berpangkat kolonel dan isterinya, pengawal peribadi Rosmah.

Namun akuan bersumpah itu segera dinafikan oleh mereka. Abdullah dengan tegas menyatakan tidak menerima apa-apa laporan bertulis dari pihak perisikan tentera, bahkan menantu beliau, Khairy Jamaluddin turut menafikan ada menyimpan laporan tersebut. Pada masa yang sama Khairy turut menyifatkan akuan berkanun tersebut berniat jahat dan mencemarkan kredibiliti beliau.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak turut menafikan bahawa isterinya Rosmah terbabit dalam pembunuhan Altantuya seperti didakwa oleh Raja Petra Kamarudin pengendali blog Malaysia Kini.

Dalam perkembangan lain, suatu usul tergempar dikemukakan oleh ahli parlimen DAP, bagi membincangkan dakwaan Raja Petra Kamarudin yang mengaitkan isteri timbalan perdana menteri dengan kes pembunuhan Altantunya Shaariibuu. Lim berkata akuan bersumpah penulis tersebut sesuatu yang serius.

Namun usul tergempar yang diserahkan oleh wakil Ipoh Timur, bagi membincangkan dakwaan yang mengaitkan isteri timbalan perdana menteri dengan kes pembunuhan Altantunya Shaariibuu ditolak.

Timbalan yang dipertua Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menolak usul Lim Kit Siang itu dengan alasan subjudis terhadap perbicaraan kes itu yang sedang berlangsung.:)

Wassalam.

Anonymous said...

Warisan Bonda kah? warisan pondan !!

mendaki said...

GI MAMPUS LA, ANJING UMNO SEMUA.. KAU SEMUA MENANG LEBIH "NAJIS" DRP PELACUR.
JGN MIMPI ARTICLE SEPERTI INI BOLEH MENYELAMAT PARTI TONG SAMPAH KAMU INI, SEBAB ITS VERY SIMPLE, VERY SOON "BABI NEGARA" AKAN MASUK JAHANAM LA, DAN ORANG MCM NAJIB & ROSMAH TIADA LAGI TEMPAT UNTUK MEREKA EXCEPT DI KEM KAMUNTING LEPAS TU DI TALI GANTUNG !!!
HA HA HA HA HA HA HA

Anonymous said...

HAHA - jangan terlalu cepat membuat keputusan bahawanya Saudara RPK 'sold out' kepade pembaca atau rakyat Malaysia.

Biar puteh tulang jangan putih mata

Raizzèn said...

Ya, memang menyedihkan bila - "PENULIS YANG MELACURKAN HASILNYA UNTUK DUIT"

Kes diatas adalah lebih tepat lagi digunapakai dalam kes-kes seperti Pena yang menari di kelab-kelab Kabaret - yang bergelumang dgn pelbagai jenis maksiat dan kerap dihuni oleh mereka yg berstatus atasan dalam masyarakat kita. Heh.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Kurang blogger yang berani seperti RPK, jadi mengapa kebenaran tidak boleh dipaparkan? Terlalu banyak persolan Rosmah yang belum terjawab...

Anonymous said...

Masing2 ada pendapat sendiri. Ini kerana masing2 melihat sesuatu perkara dengan pengalaman sendiri. Itu hanya pendapat. Tetapi tidak eloklah sekiranya memburukkan orang lain.

Dalam konteks ini, memang tidak patutlah penulis blog ini membuat kenyataan sebegini. Mungkin beliau perlu mengikuti apa yang ditulis oleh RPK (dalam bentuk original) dan menjadi pembaca yang bijak seperti yg dikatakan beliau dalam ayat terakhir post ini.

Baca berita/penulisan dan menilai ikut minda dan otak diri kita sendiri, jangan menilai berita/penulisan disebabkan diri penulisnya. Sekiranya anda sudah menilai penulisnya sebagai seorang yg anda tidak suka, apa yg ditulis beliau pun anda tidak akan suka.

Ada betulnya untuk meluahkan pendapat sendiri, namun jangan sampai memburukkan org. Saya telah mengikuti banyak penulisan dari mahupun penulis pro kerajaan atau sebaliknya termasuk penulisan RPK. Kedua-dua belah pun ada hujah yg betul.

Dalam kes ini, sememangnya saya 'BERPENDAPAT' yang mahkamah telah dikawal oleh orang/kumpulan berpengaruh. Apa yg RPK buat hanyalah untuk membantu sekiranya beliau mempunyai maklumat. Tidak salah. Beliau tidak menulis yang SEMEMANGNYA ROSMAH, AZIZ BUYONG DAN ISTERINYA TERLIBAT. Beliau cuma berkata itu maklumat yang beliau peroleh.

Penulis blog ini pun ada betulnya berpendapat bahawa apa yg dilakukan RPK adalah untuk publisiti beliau dan blognya. Namum jangan membuat tuduhan tanpa hujah yang kukuh. Kalau penulis blog ini mengatakan yg apa RPK buat itu mempunyai niat jahat, adakah beliau (dengan mengeluarkan penulisan ini) tidak? 2 kali 5, 5 kali 2.

Saya cuma berharap kita sebagai manusia yang berotak membuat penilaian dengan baik dan tidak memburukkan orang lain. Sekiranya penulis blog ini merasakan RPK menulis sesuatu yang berniat jahat, sila pergi membuat laporan polis. Itulah yang dibuat RPK sekiranya merasakan dirinya betul. Jika penulis blog ini tidak yakin dengan polis, buat SD. Jika itu pun tak yakin, berhijrahlah ke negara yang mempunyai polis, mahkamah dan kerajaan yang berkaliber dan adil.

Kerajaan tidak boleh diharap, pembangkang pun tidak jauh berbeza.

Anonymous said...

Saya rasa anda, warisanbonda, mengata dulang paku serpih!!! Anda tidak memahami apa itu Statutory Declaration! Jadi jangan dok hentam semacam aje. RPK akan menerima padah andainya kenyataan bersumpahnya tidak dapat dibukti olihnya!! Jadi biarlah Polis/AG/Mahkamah yang menentukanya. Sehingga hari ini, RPK merupakan peyumbang maklumat baru kepada perjalanan kes Altantuya, dah sudah pasti dianggap 'sahabat' mahkamah.
Kita juga ingin lihat, peguam keluarga Altantuya, bertindak dalam hal ini. Olih itu jangan dok tuduh sebarangan, nampak sangat anda telah diupah!!

Nostradamus said...

Nostradamus Quatrains on Malaysie

In the year of the great games started by the Greeks
Hosted by the nation of heavenly emperors of times before
In a land called Malaysie
Great turbulence and strife engulf

A land where a Genghis Khan’s Descendant was shred to bits
Blown by the winds to the heavenly clouds
Where the accused are finally crowned
Amid great trepidation and acrimony

Then arose among men of honor
A man of the faith of Mohammedans
Kings and Rulers let him reign
And a new nation was born

Great leaders bring forth divination and revelations
A land of many tribes divided was thus united
The color of men was blurred and lost
By great competition to give their best

Herein lies the destiny of men
Who showed the meaning of democracy and humanity
Religions and languages flourishes as times before
A land as peaceful as Shangri La

Malaysie, a stopping point of travelers must see
Back to the days of great Sultans and Rajas
Nations and men afar come to seek their wealth
Knowledge, trade and life flourishes as before




From: Patek1472.wordpress.com

Quantum Metal Consultant said...

Mungkin RPK pelacur kelas atasan, dibayar juta untuk menghasilkan penulisan, tapi amat malang sekali awak adalah pelacur murahan di kaki lima.

About Me: Diriku bukanlah seorang politikus..... Jauh sekali mahu menjadi salah seorang darinya...Nukilan ini hanyalah sekadar luahan apa yang dirasakan oleh hati ini...

Kalau sudah tahu bukan politikus, elok jauhkan diri dari 'high profile' kes yang macam ni.

Tristan said...

hahahahahaha....

"pembaca bijak = baca boleh, percaya jangan

pembaca bodoh = baca dan percaya

this article is intended for bodoh audience"

You are SO RIGHT!!!!!!

This Bonda is so shallow...for God sake please dont insult blog reader,please.....

Gunumaro said...

Banyak yang lupa untuk menilai tujuan RKP untuk membuat SD.

RPK telah dituduh dibawah Akta Hasutan kerana tulisannya yang memberi gambaran bahawa Najib dan Rosmah mempunyai hubungan rapat dengan Abdul Razak Baginda yang mengunakan khidmat dua orang pegawai Polis yang ditugaskan KHAS untuk menjaga Najib. Mengikut undang-undang, tanpa kebenaran Najib atau isterinya pegawai-pegawai ini tidak akan melakukan sebarang tugas untuk sesiapa pun.

RPK akan dibicara pada bulan Oktober dan untuk membela dirinya beliau mahu semua orang tahu bagaimana dua anggota polis yang hanya ditugaskan untuk menjaga Najib telah berkhidmat untuk orang lain tanpa mendapat arahan dari Najib atau isterinya.

SD RPK adalah senjata yang paling baik untuk memanggil Najib dan Rosmah memberi keterangan dalam Mahkamah dan mereka akan disoal balas oleh peguam RPK untuk menjawab banyak soalan-soalan yang belum terjawab. Kalau Najib membuat penafian yang beliau tidak memberi arahan, maka arahan ini datang dari Rosmah. Kalau Rosmah menafikan beliau tidak memberi arahan, maka aranhan ini datang dari Najib. Pada hakikatnya dua pegawai polis yang dituduh membunuh Altantuya menjalankan tugas atas arahan. Mereka tidak pernah diarah oleh IGP menjalankan tugas untuk sesiapa melainkan Najib sahaja. Abdul Razak Baginda tidak mempunyai sebarang kuasa atau pengaruh untuk mengunakan khidmat mereka atas apa sebab sekalipun.

Tujuan RPK ialah untuk memanggil Najib, Rosmah, Abdullah Badawi dan Khairy untuk memberi keterangan dalam mahkamah. Mahkamah Malaysia akan mengelak dengan apa cara sekali pun untuk memanggil mereka sebagai saksi.

Polis tidak akan ambil tindakan terhadap RPK sekarang sebab ini akan mempercepatkan Najib dan Rosmah memberi keterangan dalam mahkamah.

SD RPK akan memaksa mahkamah memanggil mereka-mereka yang dinamakan dalam SDnya dan ini adalah satu percaturan yang paling bijak oleh RPK. Pada bulan Oktober akan datang mereka semua akan dipanggil sebagai saksi. RPK akan guna mereka sebagai saksi untuk membela dirinya.

Rakyat Malaysia akan tahu sejuah mana penglibatan Najib dan Rosmah terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya, dan mungkin apa yang ditulis oleh RPK dalam blognya ada substance.

Apakah Najib, Rosmah, Abdullah Badawi dan Khairy sudah bersedia untuk pergi ke mahkamah? Atau, mungkinkan AG akan tarik balik tuduhan terhadap RPK?

Anonymous said...

Ooi, when you do finger pointing, one finger point forward, three fingers back on your own self. Seems to me you are the true blue prostitute!

Anonymous said...

Penulis blog ni serupa BUDUH mcm PM Malaysia rupanya, suka ya memperbodohkan diri sendiri? atau melacurkan diri sendiri?

Roy Eusoffe said...

Only one question: Where is Rosmah now and why the silence tot his profound allegation?

Anonymous said...

Warisan Bonda

Nice try to bring your fellow Malaysian down; read my lips it wont work.

Instead i feel it will better if u post a similar article to the UMNO friend of yours to INSAF and SERAH DIRI. Pls write it at the same magnitude if u dare.

BTW; did UMNO gave you the paycheck already?

Anonymous said...

Analisa yang bodoh...penulis ini hanya 'pelacur DAGING UMNO'...

Obefiend Weiland said...

pretty nice theory

i for one don't think RPK did this just for the famewhoring. that little bald head of his is full of funky ideas.

the way i see all this allgeations were done to rehighlight the altantuya case which is slowly fading away from the limelight. for such a high profile case the public attention fizzled quite spectacularly

i am not a fan of UMNO nor PR. i resepct your opinion no matter how ridiculous it sounded here. i mean this is a blog.. its your space and i think people should respect that

i just dont know why the malaysia today readers come here and calling this blog writer names. how fuckin mature you lot are. and use ANONYMOUS as your comment name

for someone who SUPPORTS RPK and his ideal you lots are fuckin cowards in my book for using ANONYMOUS

hahha. i spit on your faces!

freedom of speech....... it swings both ways Pakatan Rakyat people. it is not always on your side for god sake!

haih.. i people still wonder why i never voted for in my entire life. this is the reason why.. both sides are morons in my book! present company NOT EXLUDED

Anonymous said...

awakla pelacur sebenarnya
harap bakar di neraka

Anonymous said...

Your whoring days are numbered. Send my warmest regards to your top clients.

Anonymous said...

nampak sangat UMNO punya tulisan .. setakat orang2 kampung boleh la kau kencing ..

n e way, masa untuk kau & golongan2 makcik yg jumud dah hampir tiba ..jgn sombong & bongkak sangat .. bila putrajaya dah di rampas tak lama lagi mana kau nak lari?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...