28 September 2007

SEJAK DIPERMAINKAN PKR DAN DAP, HADI SEMAKIN MERAPU…

Presiden Pas, Datuk Seri Abd. Hadi Awang yang akhir-akhir ini semakin kerap dan rancak dijadikan umpan oleh tokoh-tokoh tertentu dalam pakatan Angkatan Perpaduan Umah (APU) untuk memancing rakyat atau pengundi agar memihak kepada mereka.

Mungkin menyedari dia semakin permainkan rakannya itu, menjadi penyebab utama mengapa Hadi kini dilihat cuba bertindak bersendirian. Namun apa yang menyedihkan, tindakannya yang akhir-akhir ini juga dilihat semakin banyak merapu dan tersasar dari perjuangan asal Pas.

Buktinya, dalam kes terbaru…Hadi dilihat cuba menggunakan pentas kesedihan yang dialami oleh keluarga Jazimin yang dipaksa berhadapan dengan musibah anak kesayangannya Nurin Jazlin,8, yang ditemui mati dalam keadaan menyayat hati dan menyentuh naluri seluruh rakyat Malaysia sebagai sumber untuk meraih populariti.

Dalam kesedihan keluarga tersebut kerana meratap kematian anakanda kesayangan mereka Nurin, Hadi bersama kuncu-kuncunya yang kononnya datang dengan alasan untuk menziarahi keluarga tersebut, sebaliknya cuba mempergunakan kes yang menimpa kanak-kanak malang itu sebagai medan untuk menyalahkan kerajaan.

Simpati dan kesedihan yang diperlihatkan Hadi dan rakan-rakan ketika awal ketibaan mereka di rumah Jazimin di Wangsa Maju,rupa-rupa semuanya sandiwara semata. Sebenarnya, kedatangan mereka itu semata-mata untuk cuba menangguk di air yang keruh, kerana Hadi sedar apa sahaja yang melibatkan keluarga Nurin kini pasti mendapat perhatian umum.

Sebab itulah Hadi menggunakan tragedi yang berlaku kepada Nurin Jazlin sebagai medan untuk menghentam kerajaan dan cuba menyerapkan fahaman mereka untuk meraih simpati bagi persediaan menghadapi pilihanraya umum nanti.

Hadi menyifatkan, kerajaan seharusnya bertanggungjawab di atas apa yang berlaku terhadap Nurin dengan alasan kejadian itu adalah berpunca dari kelemahan undang-undang yang diamalkan oleh kerajaan dan negara kita sekarang dan tragedi ini boleh diatasi dengan terlaksananya undang-undang Islam.

Bukan itu sahaja, Hadi juga turut menyalahkan pihak polis kononnya gagal untuk membendung gejala jenayah seksual. Semua itu dianggapnya sebagai mengabaikan amanat rakyat, disamping mencipta pelbagai isu yang jelas bertujuan untuk menanamkan kebencian terhadap kerajaan dan negara.

Tetapi sayang seribu kali sayang, Hadi ingat rakyat tidak sedar yang dialah sebenarnya pengkhianat dan petualang negara. Sanggup menggunakan kesempatan di atas kesedihan orang lain semata-mata untuk mencipta kesenangan buat diri sendiri.

Dalam hak ini, jelas sekali Hadi sekarang ini begitu terdesak sekali. Impiannya untuk merampas kembali Terengganu semakin kabur disebabkan beberapa isu kebelakangan ini dan setelah menyedari dari dua parti seperjuangan sudah berpaling tadah….

Jadi untuk merialisasikan impiannya itu, dia terpaksa berkerja sendirian dan menggunakan sebaik mungkin peluang yang ada semata-mata untuk kembalikan keyakinan rakyat dan itulah yang cuba dilakukan Hadi kini. Tetapi, dia terlupa bahawa tindakkannya itu menyebabkan rakyat semakin jelak untuk bersama dengannya…

Itulah yang sebenarnya bodoh dan bangangnya Hadi… Dia tidak boleh menilai baik dan buruknya kesempatan yang terhidang itu….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...