15 November 2007

APABILA PERASUAH INGIN MEMBANTERAS RASUAH



Sebenarnya cerita yang ingin diperkatakan ini pernah didedahkan suatu ketika dahulu, namun ia seolah-olah telah dilupakan oleh orang ramai. Oleh itu ada baiknya diimbau kembali tatkala Ezam dan Anwar di lihat cuba menjadi jaguh untuk membanteras salah guna dan rasuah.

Cerita yang ingin disampaikan ini bermula dengan pendedahan yang dibuat oleh bekas Setiausaha Pemuda Keadilan, Lokman Nor Adam mengenai salah laku dan rasuah yang berlaku di dalam Keadilan sepanjang beliau mengabdikan diri untuk parti yang di dokong oleh rejim Zionis ini.

Menurut beliau, suatu ketika Tian Chua pernah mengaturkan satu pertemuan dengan ‘penyangak mata wang’ George Soros (berbangsa Yahudi) yang dihadiri oleh Azmin Ali, Khalid Jaafar dan Wan Azizah pada sekitar tahun 2002 bertujuan untuk meminta dana untuk mengerakkan parti Keadilan.

Maka dakwaan yang mengatakan Anwar sebagai ejen Yahudi seperti yang pernah didedahkan oleh KPMU dan Khairy suatu ketika dahulu adalah tepat dan berasas. Dan yang paling menyedihkan penggerak dan pejuang ini yang kononya berjuang untuk rakyat dan Islam ini (kononnya) dilihat telah menjalinkan satu kerjasama yang baik dan bersahabat dengan ejen Zionis (penaja sistem kapitalis yang ulung).

Umum juga mengetahui kegawatan yang melanda Malaysia suatu ketika dahulu adalah disebabkan oleh George Soros seorang penyangak mata asing yang telah memanipulasikan tukaran mata wang hingga menyebabkan ekonomi negara merudum jatuh. Bukan sahaja Malaysia bahkan seluruh Asia Tenggara telah terkena serpihannya.

Menurut beliau lagi, Ezam pernah menerima dana sebanyak RM 1 juta yang mana menurutnya telah digunakan untuk membuat poster Anwar Ibrahim. Namun setelah dilakukan siasatan, hanya RM110,000 sahaja yang digunakan untuk tujuan tersebut dan sebanyak RM890,000 telah hilang tanpa diketahui.

Patutlah sebagai Pengerusi Bersih yang tidak mempunyai sebarang elaun mampu membina sebuah banglo yang berharga ratusan ribu ribu yang dibayar secara tunai. Beliau juga dilaporkan telah mempunyai sebuah rumah di Kelana Jaya, Sekseyn 7 berharga ratusan ribu.

Dan pelbagai lagi pendedahan yang dibuat oleh Lokman Nor Adam yang sehingga ke hari ini tiada sebarang penafian yang dibuat. Dimaklumkan juga Lokman telah bersumpah di Masjid Negara untuk menguatkan dakwaan beliau.

Yang peliknya inilah orangnya yang mengepalai BERSIH (Gerakan Rakyat Anti Korupsi) yang kononnya untuk memerangi salahguna kuasa dan rasuah di kalangan pemimpin dan rakyat. Nasihat kepada beliau adalah lebih baik di’bersih’kan dahulu diri yang penuh dengan cemar dan onar sebelum bertindak untuk mem’bersih’kan orang lain.

Anwar mengesa BPR melakukan siasatan terhadap pita rakaman V.K. Lingam yang diambil pada 2001, yang kononnya berpakat dengan orang tertentu untuk menentukan Ketua Hakim Negara. Maka bagaimana pula dengan pendedahan yang dibuat oleh Lokman Nor Adam pada 2002 ini? Mengapa tidak didedahkan sama, atau mungkinkah Anwar tidak tergamak untuk bersuara atau mungkin dengan sengaja buat-buat terlepas pandang.

Tidak mustahil juga Anwar tidak berani, kerana Ezam juga mempunyai berkotak-kotak rahsia sulit berkenaan dirinya. Oleh itu jalan selamat ialah saling melupakan kerana ia tidak memberi sebarang ‘political milage’ kepada dirinya dan Keadilan.

Untuk Anwar dan semua saf kepimpinan pembangkang ingatlah apabila satu jari ditunding kepada orang, maka empat jari lagi akan menunding kepada kita. Maka periksalah dulu diri yang penuh dengan segala macam kebusukan dan pekung sebelum memperkatakan perihal orang.

Hentikanlah dengan sifat munafik yang semakin hari semakin tertonjol keluar. Sekiranya Anwar merasakan dirinya difitnah atau dianiaya mengapa tidak diambil sebarang tindakan terhadap Lokman. Pepatah mengatakan kalau diam maksudnya betullah. Untuk berlaku adil ada baiknya pembaca merujuk link di bawah dan membuat penilaian sendiri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...