15 August 2008

KHALID IBRAHIM CUBA BERMAIN API


Sebahagian pelajar UiTM memegang sepanduk dalam

perarakan memprotes di hadapan Bangunan SUK


Isu membuka kemasukkan pelajar bukan Bumiputera ke UiTM yang dibangkitkan oleh Menteri Besar Selangor, YAB Tan Sri Khalid Ibrahim nyata mengundang kemarahan orang ramai terutama golongan mahasiswa/wi UiTM itu sendiri.

Ini di buktikan dengan tercetusnya perarakkan aman yang di anjurkan oleh mereka tanpa arahan dari mana-mana pihak. Ia atas inisiatif sendiri bagi menyatakan ketidak puasan hati mereka atas kenyataan yang di buat.

Semenjak Pakatan Rakyat (PR) mengambil-alih tampuk pemerintaha kerajaan Selangor dari Barisan Nasional (BN) pelbagai pembaharuan yang di bawa. Namun ternyata semua pembaharuan yang di bawa hanya mengundang rasa marah rakyat kepada mereka.

Bermula dengan kelulusan membuka kandang babi yang terbesar di Malaysia sekaligus menjadikan Selangor sebagai negeri pengeluar daging babi yang terbesar di dalam negara. Terbaru usul yang di bawa untuk memberikan 10% kemasukan kepada pelajar bukan bumiputera ke dalam UiTM.

Berikut adalah antara komen yang dikirim oleh pembaca berkenaan isu yang di bangkitkan ini.

Contoh paling jelas pengkhianat orang melayu yang hanya pentingkan kedudukan yang di pilih oleh rakyat selangor yang harapnya telah sedar sesedarnya bahawa Khalid ini manusia yang kecewa dan mempunyai banyak agenda peribadi yang tersembunyi.

Orang melayu yang selama ini sokong dan sayang sangat kepada PR, insaf dan sedarlah bahwasanya si Khalid nieee adalah pengkhianat melayu yang hampir murtad. Dia lahir dari Dasar Ekonomi Baru, dan apabila dah senang jadilah kacang yang lupakan kulit.

Ingatlah sayang, bahawa hanya Melayu sahaja yang akan memusnahkan dan melenyapkan nama Melayu dalam dunia ini, takkan melayu hilang di dunia. Flash back sejarah Melaka, siapa yang buka pintu gerbang bagi portugis masuk dan jahanamkan Melaka. lu fikirlah sendiri.

Kalau dah bagi 10% kuota untuk masuk mana mana institusi bumiputra ngapa MB Selangor (Khalid Ibrahim) tak mintakkan 10% untuk bumiputra di mana mana syarikat kepunyaan bukan bumiputra untuk bumiputra pula.

Mengapa kalau di syarikat atau apa apa institusi bukan bumiputera, jika bumiputera nak masuk mesti ada syarat? Takkan MB Selangor tak tau atau MB memang pekak badak.

Itu hanya sebahagian kecil dari komen pembaca dari beribu komen yang di hantar lantaran marah dengan tindakan Khalid. Ia menjadi pengajaran buat Khalid supaya berhenti dari membuat kenyataan demi kenyataan yang sensitif lebih-lebih lagi yang menyentuh kedaulatan bangsa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...