31 December 2007

RAJA PETRA YANG JAMBU DAN TIDAK BERTELUR


Sudah agak lama penulis tidak menulis perihal Raja Petra yang dikenali umum sebagai Raja Penyebar Propaganda ini. Namun itu bukan bermakna penulis menyerahkalah atau tunduk dengan telunjuk Raja Pembodong itu tetapi diam kami semata-mata untuk menunggu tindak balas beliau atas cabaran kami selama ini.

Tidak beberapa lama dahulu, Raja Petra mendakwa mempunyai senarai nombor telefon beberapa orang ahli puteri UMNO yang boleh dijadikan alat pemuas nafsu. Beliau juga ‘mengugut’ andaikata KPMU tidak berhenti dari terus mengasak dan menghentam beliau, pendedahan tersebut akan dilakukan.

Namun sehingga ke hari ini, hari yang ke 87 beliau gagal untuk membuktikan apa yang beliau dakwakan itu. Mereka yang sering mengikuti penulisan beliau pasti perasan, Raja Petra jenis yang suka baling batu sembunyi tangan. Kebanyakkan cerita fitnah yang beliau paparkan pasti tidak mempunyai bukti yang kukuh.

Apabila ada yang mempertikai kesahihan cerita yang beliau bawa, Raja Petra akan senyap dan mula membuka topik dan cerita lain. Lihat sahaja bagaimana beliau dengan rakus dan gelojohnya menuduh KPMU kononnya dibayar dan sebagainya.

Tidak lupa juga apabila beliau mendakwa kononnya Azalina membayar RM2750.00 seorang sebagai ‘cybertroopers’ UMNO. Tapi apabila KPMU meminta beliau membuktikan tuduhan itu sehingga ke hari ini langsung tidak timbul mengenainya.

Itulah sifat sebenar yang ada dalam Raja Petra yang terkenal dengan sombong, ego, bongkak, penipu, kaki kencing dan sebagainya ini. Walaupun agak keterlaluan untuk menuduh beliau dengan sebegitu banyak sifat negetif tapi itulah dirinya yang sebenar.

Walaupun penulis tidak berpeluang untuk mengenali beliau secara dekat, tapi apabila meneliti dan membaca setiap tulisan yang beliau hasilkan, penulis dapat menilai karekter sebenar beliau. Tidak cukup dengan itu beberapa teman yang pernah bersekolah dengan beliau juga bersetuju dengan tanggapan yang penulis berikan ini.

Menurut sumber yang boleh dipercayai, di zaman persekolahanya Raja Petra dikenali sebagai ‘jambu’ dikalangan para pelajar ‘senior’. Bagi yang pernah dan biasa duduk di asrama pasti mengetahui apa yang dimaksudkan dengan ‘jambu’ ini. Penulis tidak berminat untuk mengulas lanjut mengenai isu jambu ini, namun pada yang terasa ‘sendiri mau ingatlah.

Di kalangan rakan sebaya pula, beliau telah diberi gelaran ‘kera sumbang’ kerana sering mengasingkan diri dari pelajar-pelajar lain. Beliau telah ‘memulaukan’ dirinya sendiri kerana merasakan dirinya hebat dan lebih bagus berbanding pelajar lain.

Tingkah laku beliau yang bongkak dan sombong itu telah mengundang rasa kurang senang di kalangan pelajar yang lain. Rata-rata pelajar yang sebaya dengan beliau menyampah dengan belaiu yang suka memandang rendah pada orang lain ini. Pada beliau hanya insan yang bernama RAJA Petra sahaja yang hebat dan bagus.

Orang lain semuanya ‘haprak’ pada pandangannya, sehinggakan beliau terlepas pandang ‘kehapprakkan’ yang penuh dalam dirinya.
Buat KPMU berhentilah dari terus mencabar ‘Si Raja Petra’ ini kerana beliau bukan tidak mempunyai telur, tapi telur yang ada sebagai tanda kelakian beliau telah dikorbankan semasa Hari Raya Qorban’ yang lalu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...