12 September 2013

Ahmad Dhani Harus Dipersalahkan Atas KECUAIAN Anaknya @AHMADDHANIPRAST




Eva Kusuma Sundari, salah seorang anggota Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia mengesa agar penyanyi Ahmad Dhani dikenakan hukuman atas kesalahan anaknya Abdul Qodir Jaelani. Anak penyanyi itu yang terkenal dengan panggilan Dul didakwa sebagai menjadi penyebab terhadap kemalangan maut yang meragut 6 nyawa di Tol Jagorawi, Indonesia baru-baru ini.

Keadaan Dul sejurus selepas kemalangan
Menurut Eva gesaan itu disebabkan kerana sistem Undang-Undang perundangan republik itu tidak membenarkan kanak-kanak yang berumur di bawah 18 tahun dikenakan sebarang hukuman. Oleh yang demikian di dalam kes ini Dhani harus dipertanggungjawabkan di atas kesalahan anaknya yang berusia 13 tahun.

“Kita juga dapat informasi (menerima maklumat) bahawa Dhani (telah) membelikan mobil (kereta tersebut) untuk anaknya (Dul), sesuatu yang (boleh) membahayakan dirinya. Jadi, saya melihat si Dul korban juga (mangsa keadaaan), dari orang tua yang mendidik salah, serta lingkungan yang tidak normal sehingga mengganggu pertumbuhan dirinya,” ujar Eva.

Dul sudah semakin pulih
Oleh yang demikian menurut Eva, kesalahan Dul harus disabitkan ke atas keluarganya, ekoran dari tindakan anaknya yang terbukti bersalah memandu di bawah umur sehingga menyebabkan kemalangan korban yang meragut nyawa penduduk.

Menurut sumber, sebelum mengalami kemalangan tersebut, Dul dikatakan pergi berjumpa dengan kekasihnya (Arin) di Grand Indonesia, Jakarta. Sejurus selepas itu, dengan menggunakan kereta Mitsubishi Lancer Evo B 80 SAL, dia dan seorang rakannya telah memandu Cibubur untuk menghantar kekasihnya itu untuk pulang ke rumah.

Eva kekasih Dul
Tidak lama selepas itu dia dilaporkan telah terlibat dengan kemalangan tersebut yang telah mengakibatkan 6 orang terbunuh dan 9 yang lain cedera parah.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...