12 September 2013

Azalina Tahu Akan Kalah, Cuba Pancing Undi @azalina @ShahrizatJalil @WanitaUMNOMsia




Ketua Wanita Umno Kedah, Datuk Dr Maznah Abdul Hamid menyifatkan sebagai "bijak" dan menyambut baik keputusan Datuk Seri Azalina Othman Said menarik diri daripada bertanding jawatan ketua Wanita Umno walaupun ramai ahli pergerakan itu telah "terguris".

Katanya, ramai ahli pergerakan itu "terguris" apabila Azalina “TERGAMAK” mahu mencabar Datuk Seri Shahrizat Jalil yang menerima sokongan padu untuk mempertahankan jawatan ketua Wanita.


Tegasnya, Azalina sepatutnya menawarkan diri bertanding kerusi Exco terlebih dahulu seperti dilakukan Ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

"Rosnah ini timbalan menteri dan juga ketua Puteri, tapi dia mai (datang) ketuk pintu dahulu, dia mai (datang) dengan berbudi bahasa. Jadi sepatutnya dia (Azalina) tawar diri jadi exco dahulu," katanya.

Maznah diminta mengulas laporan berhubung keputusan Azalina untuk bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno dan tidak akan merebut jawatan ketua Wanita Umno "bagi mengelak perpecahan dalam Wanita Umno".

Ketua Wanita Umno Kedah itu berpendapat bahawa Azalina menarik diri daripada bertanding jawatan ketua wanita Umno bagi memancing undi ahli sayap itu yang mampu membolehkannya menang dalam pemilihan MT.

"Kami berpendapat apabila dia menyedari dia akan kalah, dia (bertindak) menarik diri.... Jadi (sekarang dia sedar) dia juga perlukan undi Wanita yang begitu ramai. Dengan cara ini dia dapat pancing undi Wanita," tegas Maznah lagi.

Ditanya mengenai laporan akhbar semalam yang melaporkan beliau menyokong Azalina bertanding jawatan ketua Wanita, Maznah menjelaskan gesaan itu sebenarnya dibuat dalam bentuk kiasan kepada Azalina.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...